چگونه باید شخصیت شناسی ان را انجام دهیم ؟

شخصیت شناسی مدیران

بد کیست ؟ مدیر خوب کیست ؟

بر طبق نتایج تحقیقات صورت پذیرفته متعدد، منجمله تحقیقات مجله فوربس و مجله آفرینی، تعدادی زیادی از کارکنان به علت مشکلات ارتباطی با مدیرشان، کار خود را ترک می‌نمایند.

مدیر بد مدیر خوب نحوه رفتار با مدیر بد شخصیت شناسی مدیران تیپ‌های شخصیتی مدیران

  • اما چگونه اتفاق می‌افتد ؟

اغلب شما، بهترین ساعات روز را در محیط کار سپری می‌نمایید. در طول مدت حضور در محیط کار، عمده زمان خویش را در حال برقراری ارتباط هستید، ارتباط با همکار، با ، با تأمین‌کنندگان.

در طول روز، المان‌های بسیاری گوناگونی وارد زندگی حرفه‌ای شما می‌گردد که می‌تواند موجب شفاف‌تر شدن این زندگی و یا تیر شدن آن گردد.

اما همچنان، شخصیتی که می‌تواند بیشترین تأثیر مثبت را بر زندگی روزانه حرفه‌ای شما داشته باشد، مدیر شما است.

مدیر می‌تواند با ارائه یک پاداش یا انتصاب، به جذاب نمودن یک پروژه برای کارکنانش، کمک نماید. او می‌تواند مشوق و حامی بوده و یا نادیده گرفته، بی‌تفاوت و حتی بی‌ادب باشد. این بخشی از “برقراری ارتباط با مدیر” است. “ارتباط” موجب خلق حس تعلق به سازمان می‌گردد.

هرچند که باید هنگام ترک منزل، احساسات را جاگذاشته و در محل کار کاملاً منطقی و حرفه‌ای باشید، اما احساسات همراه شماست و تان را به‌اندازه مهارت‌های حرفه‌ای‌تان، مدیریت می‌نمایند. غرور، احترام، قدردانی، محبت، تحسین، علاقه، خستگی، و تحقیر و حتی افسردگی. همگی بخشی از احساسات شما هستند، طیف گسترده‌ای از احساسات، همواره با ما هستند و در صورت عدم وجود آن، زندگی ما به‌شدت حرفه‌ای می‌گردد.

جای تعجب نیست که نحوه برقراری ارتباط با مدیر، یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر فرایند ارائه پاسخ به این سؤال است:

  •  آیا کار خود ادامه دهم و یا آن را ترک نمایم ؟

ازآنجایی‌که مدیر محور مرکزی ارتباطات سازمانی است، شناخت انواع تیپ‌های شخصیتی مدیران و نحوه تعامل با هر تیپ شخصی برای کارکنان بسیار جالب است.

شخصیت شناسی مدیران ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ

تیپ های شخصیتی مدیران :

1- مدیر

فایل‌های او بسیار منظم نام‌گذاری و دسته‌بندی‌شده است. او بسیار منظم است. اولویت‌هایش، پیش از آمدن شما به محل کار روی میزتان است و یا ایمیل شده است. پیگیری خواسته‌هایش اجتناب‌ناپذیر است. طرفداران این تیپ شخصی، کسانی هستند که عاشق “نظم و قانون” هستند اما شکنجه روحی برای کارکنان خلاق و پر جنب‌وجوش هستند.

2- بازیکن تیم

او همواره حامی تیمش است. او به دنبال پروژه‌ای است که تمام کارکنان را در آن درگیر نماید. او منصف و فروتن است. بسیار عالی برای کسانی که علاقه به کار تیمی داشته و بسیار ناخوشایند برای کارکنانی که سایرین را ذاتاً دوست دارند.

3- مدیرعامل صبحگاهی

او ساعت 10 صبح می‌آید. تنها سرکشی می‌کند تا مطمئن گردد، که کارها در جریان هستند و می‌رود . ناهار خوردن با مدیران اجرایی سایر شرکت‌ها و حضور در میان سایر مدیران هم‌رده خود در زمین‌های گلف، بخش از زندگی کاری اوست.
برای کارکنانی که به دنبال استقلال هستند بسیار مناسب و برای کارکنانی که نیاز به حمایت دارند، نامناسب هستند.

4- تسکین دهنده

او صلح‌جوست. در تلاش برای حل تعارضات و غائی او خوشحال بودن همگان است. پروژه‌ها به‌سرعت پیش نمی‌روند و کارکنان بر اساس اولویت‌ و نبوغ خود اقدام می‌نمایند. مناسب برای کارکنان عاشق‌پیشه، نامناسب برای کارکنان بلندپرواز و کارآمد.

5- متخصص

او در کار خود نابغه است. به تمام سؤالات تخصصی پاسخ می‌دهد. قادر به کار در گروه نیست و قصد دارد که همه کار را خودش انجام دهد. بسیار مناسب برای متخصصان است و بسیار ناخوشایند برای کارکنانی که به کار گروهی اعتقاد داشته و کارکنانی که به نیاز به حمایت عاطفی دارند.

6- بلند پرواز

او همواره به دنبال گرفتن پروژه‌های متعدد است، پروژه‌هایی که قادر به اتمامشان نیست. او توزیع‌کننده وظایف بین کارکنان است ولی بیشتر وظایف را برای خود برمی‌دارد. او معتاد به کار است. او برای هیچ‌کس مفید و مناسب نیست.

اما برخی مدیران ترکیبی از این تیپ‌های شخصیتی هستند.

برای دریافت خدمات ی در حوزه “شخصیت شناسی در مذاکره” با تماس حاصل فرمایید.

Personality of managers

شخصیت شناسی مدیران مدیر خوب بد متوسط

تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

شخصیت شناسی مدیران , مدیر خوب مدیر بد مدیر متوسط انواع مدیر تیپ شخصیتی مدیر 

5/5 - (1 امتیاز)